Salgsbetingelser

Kjøp hos Doffenfoto følger standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet.

Partene

Selger er Doffen Foto, Adresse: 4825 Arendal, Epost: doffenfoto@gmail.com, TLF: 95442547, ORG NR: 928684334, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Refusjon

Vår refusjons- og returpolicy varer i 30 dager. Hvis det har gått 30 dager siden kjøpet ditt, kan vi ikke tilby deg full refusjon eller bytte. For å være kvalifisert for retur må varen din være ubrukt og i samme stand som du mottok den. Helst også i tilsvarende emballasje du mottok varen i.

For å gjennomføre refusjonen trenger vi din kjøpskvittering.

Situasjoner hvor kun delvis refundering gjelder:

  • Tydelig brukstegn utover mottatt produkttilstand.
  • Tydelig forsøk på demontering, og/eller endring av produktet.
  • Produkter som ikke er i orginal tilstand, er skadet eller mangler deler som ikke er forårsaket av oss.
  • Produkter som er returnert for mer enn 30 dager siden kjøp.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Når du har returnert varen og sjekket, vil vi sende deg en E-mail hvor vi opplyser om at vi har mottatt returproduktet ditt. Vi vil også oppgi en godkjenning eller avslag på refusjonen.

Dersom refusjonen blir godkjent vil du få beløpet ditt tilbakebetalt innen kort tid. Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Sene eller manglende retur

Hvis du ikke har mottatt refusjon ennå, må du først sjekke bankkontoen din på nytt.
Kontakt deretter kredittkortselskapet ditt. Det kan ta litt tid før refusjonen er offisielt publisert.
Kontakt deretter banken din. Det er ofte noe behandlingstid før en refusjon bokføres.

For å returnere produktet ditt må du sende mail til: Doffenfoto@gmail.com.

Fraktkostnader må du selv stå ansvarlig for når du returnerer et produkt. Frakt kan ikke tilbakebetales. Dersom du får tilbakebetaling vil ikke fraktkostnadene bli dekket.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. 

Kontakt Doffenfoto@gmail.com for å få svar på retur og tilbakebetalingsmuligheter.